کتاب مقدس حاوی نظرات PCOS

PCOS یا سندرم تخمدان پلی کیستیک ، یک بیماری هورمونی است که با قاعدگی های نامنظم یا از دست رفته ، آکنه ، خستگی ، بی خوابی ، روحیه کم ، ولع مصرف قند ، عدم ارگاسم و ضعف هضم تعریف می شود. بمکد می دانم ، چون آن را دارم. و از آنجا که ممکن است علائم در ابتدا به هم مربوط نباشند ، تشخیص و درمان آن کار دشواری است. همانطور که PCOS رایج است (از هر هشت زن در سن باروری یک نفر ممکن است واقعاً از آن رنج ببرد) ، در مورد روشهای درمانی به ندرت در مورد سلامتی صحبت می شود – در عوض ، با اسپیرونولاکتون یا کنترل بارداری رفع سریع انجام می شود. من هم آن مسیر را طی کردم ، تا اینکه کشف کردم کد زن.

کد زن مثل نسخه من از شلوار مسافرتی است. این کتاب کوچک بنفش پر از اطلاعات زیادی است که من آن را در میان تمام دوستانم که قاعدگی می کنند حلقه زده ام. نویسنده آن ، آلیسا ویتی ، یک متخصص تغذیه عملکردی و متخصص هورمون زنان است که وظیفه زندگی خود را برای توانمند سازی زنان با اطلاعات برای تسکین علائم آنها در خانه انجام داده است. آیا من وسواس او را دارم؟ شاید. اما این فقط به این دلیل است که وی کاملاً به معنای واقعی کلمه ، جنبش درمان PCOS ، بدون دارو ، از تجربه خود را رهبری کرده است. (با پوستی درخشان مانند نقاشی استادان قدیمی ، هرگز حدس نمی زنید که ویتی به مدت هفت سال از آکنه مربوط به PCOS رنج برده باشد.) از طریق مرکز زندگی FLO در نیویورک ، پادکست ها ، وبلاگ ، کانال YouTube و برنامه خود ، Vitti دائماً جدید به اشتراک می گذارد نکاتی در مورد چگونگی کاهش علائم PCOS با تغییر سبک زندگی.

هنوز هم ، این کتاب آخرین انجیل در نظر گرفته شده است – یعنی اگر حوصله خواندن واقعاً آن را دارید. متوجه شدم یک کتاب تغذیه غیر داستانی دقیقاً صفحه برگرد نیست! به همین دلیل است که من کارهای اصلی مهم را از نسخه برجسته ، پس از آن پر شده و خلاصه نوشته شده در زیر به اشتراک گذاشتم. بیایید از فصل یک شروع کنیم.

قند خون خود را تثبیت کنید

این اولین فصل کتاب است که دلیل خوبی دارد: تثبیت قند خون اولین قدم مطلق برای تعادل هورمون ها فقط از طریق سبک زندگی است. به این دلیل که کل سیستم غدد درون ریز شما تحت تأثیر میزان قند مصرفی شماست. بدن شما انسولین تولید می کند تا سطح قند خون بالا را متعادل کند – یک رژیم غذایی با مقدار زیاد قند می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود ، این زمانی است که بدن شما انسولین درست می کند اما نمی تواند از آن به طور م useثر استفاده کند. رژیم غذایی با قند بالا حتی خطر تولید بیشتر تستوسترون ، افزایش وزن و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. برای پایین نگه داشتن قند ، ویتی چیزی دیوانه وار پیشنهاد نمی کند. صبح اول با یک فنجان آب و در حالت ایده آل ، با AM شماره دو شروع کنید. به جای یک فنجان قهوه یا چای سبز صبحانه (کافئین با معده خالی قند خون را بالا می برد و هورمون استرس کورتیزول را تحریک می کند) ، صبحانه خود را با یک پروتئین و چربی سالم مانند تخم مرغ ، ماهی دودی یا آووکادو درست کنید. در اواخر روز ، به کربوهیدرات های پیچیده ای که از عملکرد سالم کبد در کنار سبزیجات سبز با فیبر بالا و پروتئین بدون چربی پشتیبانی می کنند ، بپردازید. اگر برای تغییر سبک زندگی بزرگتر آماده هستید ، تمام قندهای فرآوری شده و مصنوعی را قطع کنید و به جای کربوهیدرات های تصفیه شده غلات کامل را پر کنید. یکی از موارد مورد علاقه من گندم سیاه است که در واقع به لطف ترکیبی طبیعی که اینوزیتول وجود دارد حساسیت بدن به انسولین را بهبود می بخشد.

از عوامل تعیین کننده محیط زیست دور شوید

از بین بردن مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز مرحله دوم است. اما هشدار منصفانه ، کمی پیچیده است. همانطور که ویتی در وب سایت خود دوباره تأکید می کند ، اخلالگران غدد درون ریز “مکالمه هورمونی بدن شما را برای ایجاد تعادل و جلوگیری از علائم اشتباه می گیرند.” همچنین ممکن است پردازش و از بین بردن هورمون های اضافی در بدن را برای بدن شما دشوارتر کند. در حالی که هرکسی باید کاری را انجام دهد که باعث راحتی بیشتر او در خانه خود شود ، اما باید توجه داشته باشید که محصولات تمیز کننده خانگی ، سموم دفع آفات مورد استفاده در آن و آنتی بیوتیک های ضد آکنه می توانند هورمون های طبیعی بدن شما را مختل کنند. ارزش این را دارد که بیشتر در مورد تحقیقات و تحقیقات خود با پزشک خود صحبت کنید.

غدد فوق کلیوی خود را پرورش دهید

غدد فوق کلیوی شما قادر به برآورده کردن خواسته های تحریک مداوم برای مبارزه یا گریز نیستند که همراه با استرس مزمن است. در حالی که آزمایش خون ممکن است خستگی آدرنال را تشخیص ندهد ، بدن شما مطمئناً می تواند: بدن درد ، خستگی ، عصبی بودن ، درد دوره ، اختلالات خواب و مشکلات گوارشی علائم خستگی آدرنال و همچنین خسته کننده ترین علائم PCOS است. Vitti پیشنهاد می کند که حرکت بدن کم تأثیر باشد ، ورزش های ملایم و کوتاه تر و خواب کافی برای کمک به پایین نگه داشتن سطح استرس شما باشد. یکی دیگر از دلایل اصلی ایجاد مشکل غده فوق کلیوی می تواند مشکل در روده باشد ، زیرا استرس مزمن باعث افزایش کورتیزول و تضعیف ایمنی روده می شود. برای داشتن مقداری TLC خوب در روده ، به یک پروبیوتیک روزانه و همچنین ویتامین های گروه B ، روی ، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D3 مراجعه کنید. طبق تجربه ، با استفاده از این ویتامین های روزانه هیچ استفاده ای از کپسول میدول نخواهید داشت.

از اندام های از بین بردن خود حمایت کنید

آیا می دانید پوست بزرگترین ارگان دفع کننده بدن شما است؟ این ماده از طریق روده بزرگ و کبد قادر به از بین بردن آن نیست و از طریق عرق مواد زائد را دفع می کند. در حین دوش گرفتن آب سرد و گرم را جایگزین کنید و چند بار در هفته با یک دستشویی گرم لایه برداری کنید تا تجمع پوست مرده را از بین ببرید ، اجازه دهید منافذ پوست از طریق تعریق سم زدایی کنند. سه دقیقه برای سوختن وقت دارید؟ ویتی از طرفداران پرش روی ترامپولین است که ماساژ ملایمی را به سیستم لنفاوی می دهد ، از Chloe Ting لذت بیشتری دارد و مزاحم همسایگان طبقه پایین شما نخواهد بود.

هورمون های خود را هماهنگ کنید

جالبترین قسمت کتاب تا حد زیادی به چگونگی حفظ هماهنگی دوره ای با نگاشت غذا ، سبک زندگی و حتی فعالیت بدنی در برابر هر مرحله قاعدگی متمرکز شده است. بگذار توضیح بدهم. هفته اول چرخه شما فاز فولیکولار است. در مرحله فولیکولار ، بدن شما هورمون کمتری تولید می کند و انرژی بیشتری را تجربه می کنید. این بهترین زمان برای ثبت نام در یک کلاس ورزش با شدت بالا ، شروع یک پروژه کاری یا میان وعده غذاهای تازه و پر جنب و جوش است. در مرحله تخمک گذاری ، بدن مقدار زیادی استروژن تولید می کند. این باعث می شود شما در مقابل دیگران کمی اجتماعی تر و پذیراتر باشید – ویتی توضیح می دهد که استروژن بالاتر از حد معمول شما را حتی بیشتر مغناطیسی می کند ، بنابراین زمان مناسبی برای قرار ملاقات اول است. با کاهش انرژی در مرحله لوتئال و بروز علائم PMS ، به دنبال غذاهای غنی از ویتامین B مانند غلات کامل و پروتئین باشید تا ولع مصرف قند را کنترل کرده و انرژی خود را حفظ کنید. بعد از همه اینها ، قاعدگی اتفاق می افتد! این آخرین و سرگرم کننده ترین مرحله ، شما را با یک قطره استروژن مواجه می کند ، که ویتی تأکید می کند به همین دلیل دلیل لغو برنامه ها است.

اگر یک نتیجه نهایی از کتاب وجود دارد ، این عبارت است از: سرعت خود را کم کنید ، به داخل متصل شوید و بگذارید بدن شما یک راهنما باشد. فقط در صورتی که بهترین راهنمایی ها را به من ندهد ، من فقط می خواهم نسخه خود را نگه دارم کد زن روی دست.

– کارولین دوک

عکس از طریق ITG

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>