چرا رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن می توانند خیلی لعنتی باشند

آیا تا به حال جوش زده اید؟ نه به روش ، با برنامه ریزی و دستان دستکش دار و گاز تمیز و نور کافی. من در مورد جوشهایی که می زنید صحبت می کنم زیرا آنها احساس می کنند فوری– لحظاتی که پشت میز کار هستید و احساس لرزیدن گونه ای روی آن می کنید نباید آنجا باشد، برای بازرسی از آن به حمام بروید ، و در پایان آن را با ناخن های خود بیرون بیاورید. حتی اگر می دانید بعداً اثری از خود برجای می گذارد ، هنگامی که پاپ می کنید ، انتشار “آه ، بهتر است” وجود دارد که در صورت نیاز به راهی برای کنار آمدن با یک مسئله استرس زا ، می تواند اعتیاد آور باشد. چیدن پوست نمونه ای از رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن یا BFRB است که مقوله ای کاملاً جدید در زمینه روانشناسی است. (به طور سنتی ، BFRB ها در طبقه بندی اختلال وسواس اجباری طبقه بندی می شوند.) هنوز هم ، اگر تا به حال احساس کرده اید که اشتیاق غیرقابل کنترل برای ایجاد یک جوش حتی وقتی می دانید که نباید این کار را انجام دهید ، می توانید با یک بیماری متفاوت و کمتر رایج BFRB تماس بگیرید تریکوتیلومانیا.

متخصص مغز و اعصاب ، دکتر صنم حافظ ، استاد دانشگاه کلمبیا توضیح می دهد: “تریکوتیلومانیا یک بیماری ناتوان کننده و ناامیدکننده است که باعث می شود افراد به اجبار موهای سر ، بدن ، ابروها و مژه های خود را بریزند.” برخی از مطالعات آنچه را که به نظر می رسد همپوشانی بین تریکوتیلومانیا و برداشتن پوست باشد ، یادداشت کرده اند (24 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه هر دو تیک فیزیکی را تجربه کرده اند). و محققان دیگر متوجه افزایش این تعداد به دلیل همه گیری COVID-19 شده اند – این مطالعه نشان می دهد که 67 درصد از شرکت کنندگان در این مدت افزایش هر دو اصطلاح BFRB را تجربه کرده اند. دقیقاً مانند برداشتن پوست هنگام استرس ، افزایش اضطراب می تواند با افزایش میل به کشیدن مطابقت داشته باشد.

گاهی اوقات به عنوان احساس فیکس شدن بیش از حد روی موهای خاص توصیف می شود اشتباه؛ در سایر مواقع ، مردم احساس می کنند مانند ناخودآگاه خارش خارش دارند – حتی ممکن است حتی نباشند پی بردن آنها می کشیدند تا این که انبوهی از موها در کنار آنها جمع شده است. در هر صورت ، دکتر حافظ توضیح می دهد ، “کسانی که به این اختلال مبتلا هستند پس از پاره شدن موهای خود احساس موجی از تسکین می کنند که باعث می شود آنها به چرخه معیوب کشیدن مو ادامه دهند.” وی همچنین می افزاید که هیچ دلیل اصلی خاصی برای تریکوتیلومانیا یا به اختصار تریچ (که مانند “ترفند” گفته می شود) وجود ندارد. اصرارها معمولاً از اوایل سال های نوجوانی شروع می شوند و علی رغم توزیع برابر در دختران و پسران در دوران کودکی ، دکتر حافظ می افزاید که به نظر می رسد تریچ در زنان “بیشتر” از مردان در بزرگسالی تأثیر می گذارد.

استرس اضافی در پنهان کردن نقاط طاسی ناشی از تریچ (یا توضیح آنها برای غریبه ها) می تواند تشدید کردن در وهله اول اضطرابی که باعث اصرار می شود. و اگر می دانید ، می دانید: راه حل به سادگی “فقط کشش نکنید” نیست. مقاومت در برابر تمایل به کشیدن ، بدون کمک به توسعه مکانیسم های دیگر مقابله ، می تواند احساس کند “[trying] برای همیشه عطسه گرفتن. ” و چه کسی می خواهد چنین کاری انجام دهد؟

علاوه بر وزن روانشناختی تریچ ، تأثیرات جسمی بسیار واقعی دارد که فراتر از زیبایی است. اول از همه ، کشیدن مداوم موها می تواند باعث آسیب دائمی ریشه آنها شود. دکتر مورگان رباچ ، متخصص پوست دارای مجوز از هیئت مدیره می گوید: “با گذشت زمان ، افراد مبتلا به تریکوتیلومانیا تغییراتی در ساقه های موی خود مشاهده می کنند.” “موها دوباره نازک و تحریف می شوند و در مقایسه با مراحل استراحت ، مرحله رشد کوتاه تری دارند.” صدمات مکرر به ریشه از این طریق باعث می شود که ، در یک زمان ، دیگر مو رشد نکند. علاوه بر این ، زخم های باز ناشی از کشیدن موها می توانند آلوده شده و نیاز به مراقبت های پزشکی جدی داشته باشند. دکتر حافظ اضافه می کند: “برای جلوگیری از ریزش یا عفونت دائمی مو ، مهم است که از یک درمانگر برای حتی تریکوتیلومانیا جزئی کمک بگیرید” ، اضافه کرد که اگرچه بسیار عالی است اگر شما بتوانید تریچ خود را به تنهایی مدیریت کنید ، اما به ندرت شرایط برطرف می شود خود بدون حمایت مناسب. شما می توانید با مطالعه بنیاد TLC ، که دارای یک پایگاه داده از بیش از 300 درمانگر متخصص در زمینه درمان تریچ است ، شروع کنید.

دقیقاً مانند این که پوشاندن zits با وصله های جوش می تواند مانع از چیدن شما شود ، پوشاندن انگشتان یا کشیدن محل می تواند به شما کمک کند تا دستانتان از آنها جدا نشود. به همین ترتیب ، اکستنشن های متناسب با حالت سفارشی می توانند به عنوان مانعی بین انگشتان و پوست سر شما عمل کنند – در نیویورک ، شیلا چونگ ، آرایشگر ، با استفاده از تکه های مو متناسب با مشتری های تریکوتیلومانیا ، از موهایی متراکم و طبیعی محافظت می کند و از رشد جدید محافظت می کند. همچنین می توانید از یک حلقه استرس استفاده کنید ، که جواهرات متحرکی است که در صورت تمایل به آن دست و پا می زنید. قیمت آنها می تواند به اندازه 11 دلار ارزان و 1300 دلار گران باشد. (اگر به دنبال موارد بیشتر هستید ، این لیست جامع از تکنیک های مدیریت trich از جامعه Subreddit دیگری در این زمینه تهیه شده است.) “من از دوران ابتدایی دچار تریکوتیلومانیا شده ام” ، جولی شات بنیانگذار زیبایی و بنیانگذار Starface در Top Shelf خود ، اضافه كرد كه او “یك سیستم چرخش از چیزهایی دارد كه به من كمك می كند تا نكشم [my brows and eyelashes] بیرون. “

و هنگامی که تریچ شما مدیریت شد ، می توانید روی رشد موهای جدید تمرکز کنید. می توانید لکه های طاس را با پودر ابرو یا اسپری لمسی ریشه پوشانده و یا حتی یک سری مژه مصنوعی را امتحان کنید. (Loveseen با مردمی ساخته شده است که مژه های طبیعی در ذهن ندارند.) دکتر رباچ برای مژه ها پیشنهاد می کند Latisse را نیز امتحان کنید. “ماده فعال آنالوگ پروستاگلاندین است که به رشد سریعتر مو کمک می کند.” یا می توانید با تراشیدن کامل سر و تأکید بر درپوش های برهنه با آستر رنگارنگ ، به آنچه در حال حاضر دارید تکیه دهید.

“اما اوشینسکی.”

عکس از طریق ITG

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>